Novice

13

Spoštovani uporabniki programa PANTHEON.

!!! POMEMBNO: V dokument smo dne 12. 4 .2020, dodali dopolnitve označene z rdečo.

Na podlagi Zakona o interventnih ukrepih za zajezitev epidemije Covid-19 in omilitev njenih posledic za državljane in gospodarstvo (ZIUZEOP) smo pripravili novosti v programu PANTHEON. Naj poudarimo, da zakon še ni objavljen v Uradnem listu (predvidoma 10.4., uveljavitev 11.4.) in so na eDavkih do nadaljnjega onemogočili oddajo obrazcev REK-1 in OPSVZ/OPSVL. Po objavah na strani FURS-a naj bi bili novi obrazci na strani eDavkov na voljo za oddajo predvidoma 23.4.2020.

 

Skladno z novostmi smo poskušali pripraviti navodila in potrebne nastavitve v šifrantih, ki vam bodo v pomoč pri pripravi obračuna. Obračune za mesec marec ne zaključujte v celoti, saj boste zanje oddajali REK obrazce naknadno s skladno s potrebnimi novostmi. Na našem uporabniškem strežniku UserSite lahko uvozite potrebne vrste zaslužkov (v navodilih so že označene pripadajoče novosti, ki jih boste v PANTHEON-u videli po nadgradnji na kritični patch 10.0.1911, ki izide danes 14.4.2020, v kolikor ste obračune že izplačali, bo potrebno pred poročanjem REK obrazcev preveriti nastavitve in ponovno zagnati obračun (več o posameznih primerih v navodilih). Ker bomo lahko oddajo obrazcev testirali šele po 23.4., ko naj bi bila omogočena oddaja REK obrazcev za obračunska obdobja od 2020-03 verjamem, da bo potrebna pred oddajo še dodatna ali hitra nadgradnja ali celo nadgradnja, da bomo uskladili še vsa dodatna pojasnila oz omejitve, ki bodo objaviljena.

 

Veliko težavo nam vsem predstavljajo nejasnosti v zakonu in pomanjkljiva pojasnila zakonodajalca. Pojasnila se dodajajo oz. spreminjajo praktično na dnevnem nivoju, zato predvidevamo, da bo potrebno navodila dopolnjevati ali morda ustrezno popraviti obstoječa tudi z naše strani. Za pravilno razumevanje situacije navodila preberite v celoti, obračun plače bi moral biti s predstavljenimi VZ v navodilih dovolj za pripravo obračuna.

 

Navodila si lahko prenesete TUKAJ.

!!! POMEMBNO: V dokument smo dne 12. 4 .2020, dodali dopolnitve označene z rdečo.

 

Zahvaljujemo se vam za razumevanje. Glede na trenutno situacijo bodo določeni popravki v programu zagotovo potrebni in jih tudi načrtujemo. Vsekakor pa vas bomo o vseh nadaljnjih novostih pravočasno obveščali na naših uporabniških straneh.

 
       Lep pozdrav,

Ekipa Datalab

  • Spremembe v PANTHEON-u zaradi ZIUZEOP

Zadnja sprememba: 14. 4. 2020 @ 13:53

Komentiraj

# nanos
četrtek, 09. april 2020 @ 15:25
pojasnila se spreminjajo dnevno, vendar ne na FURSU. objavili so cel spisek vprašanj in odgovorov, ki bi vam lahko služil kot osnova. dejasnko ste računovodje prepustili samim sebi, za nastavitve vseh novih vrst obračunov, zaslužkov. z ročnimi nastavitvami za eno bazo se še sprijaznim, kaj pa ko jih imaš ogromno?
in potem bomo delali porpavke za nazaj, kar je najslabša rešitev od vseh.

v upanju na hitro nadgradnjo z rešitvami pred 17.4.2020 vas lepo pozdravljam.
Maja H.Petkovšek
# sandrapa
četrtek, 09. april 2020 @ 16:17
Spremljamo Fursova pojasnila, popravki bodo samo v primeru če bo uporabljena ena vrsta obrčana in več VZ kot je predvideno v navodilu, popravek bo vezan zgolj na poročanje REK obrazca.VZ so prednastavljene in jih lahko uvozite iz spleta. V kolikor imate več baz lahko s koriščenejem koncerenskih šifrantov pridobite čas in imate vse nastavive v več oz izbranih bazah.lpTina
# AnjaR
petek, 10. april 2020 @ 15:29
Če prav razumem, še ni mogoče nič obračunat, ker obvezno potrebujemo verzijo, ki bo prišla šele 16.4.20
Jaz sem verzijo 10.0.18.30 včeraj nadgradila na zadnjo in ni bilo uspešno. Ven je vrglo neke erorje tako, da smo spet vzpostavili prejšnje stanje, da lahko delamo ostale stvari.
Nujno potrebujemo plače in to pred 15.tim.
Kaj boste storili ostali?
# tinaberden
petek, 10. april 2020 @ 15:40
Obračunate lahko, za potrebe oddaje REKa pa boste morali nadgraditi in predhodno samo zagnat ponoven obračun.lpTina
# bstrasek
sobota, 11. april 2020 @ 01:39
Tudi pri nas nagaja hitra nadgradnja, sicer jo opravi brez napak, ampak spremembe v programu niso vidne. Bom še poskusila, sicer bom prosila za pomoč.

Pa še to:
"Na našem uporabniškem strežniku UserSite lahko uvozite potrebne vrste zaslužkov (v navodilih so že označene pripadajoče novosti, ki jih boste v PANTHEON-u videli po nadgradnji na kritični patch 10.0.1911, ki izide predvidoma 16.4.2020, kar pomeni ponoven zagon obračuna za potrebe kreiranja REK obrazca)."


Lahko prosim za povezavo do uvoza vrst zaslužkov na UserSite, ker se ne znajdem?
# tinaberden
sobota, 11. april 2020 @ 09:25
Zdravo,
slikice žal ne morem prilepit je pa tole link do navodil:
https://usersite.datalab.eu/Wiki/tabid/178/language/sl-SI/Default.aspx?htmlid=1001819

Za uspešen uvoz sledite korakom:
1. uvoz vrst dela
2. uvoz Vrst zaslužkov (uvozijo se vse vrste, ki so brez povezanih vrst zaslužkov in povezane vrste)
3. uvozite Vrste zaslužkov (osnovne, ki vsebujejo povezane npr ČDD, ČDO)
lpTina
# piklidija
nedelja, 12. april 2020 @ 11:16
Zdravo,
Kaj delam narobe, samo dohodnino mi napačno izračuna, kljub temu, da imam označeno v šifrantu vrst dokumentov P0O- Seštej vsa izplačila v tekočem mesecu in da naj prišteje obračun P00?

Ali bi morala še kje kaj nastviti, ker prispevke vredu obračuna iz in na,samo pri dohodnini in neto mi gre navzvkriž

Prosim za pomoč. Naložen imam hitro nadgradnjo in Build 10.0.18.0 rev.83277
# tinaberden
nedelja, 12. april 2020 @ 22:25
Zdravo, hitra nadgradnja ni povezana z obračunom dohodnine, iz napisanega zelo težko javim kaj konkretnega, razen da za pravilen izračun dohodnine morajo biti vsi obračuni pred naslednjim zaključeni-torej morajo imeti kljukico zaključeno, šele potem naslednji obračun. Za kaj več mogoče naredite raje prijavo, se povežete s podpornikom in vam pomaga na primeru.lpTina
# bstrasek
ponedeljek, 13. april 2020 @ 01:35
Hvala @tinaberden, se bom poskusila znajti. Hitra nadgradnja pa je v drugem poskusu uspešno stekla.
# nanos
torek, 14. april 2020 @ 10:46
Pri meni so vsi prejšnji obračuni zaključeni, pri obračunu dela v času epidemije je označen preklopnik naj upošteva vsa izplačila v tekočem mesecu, pa mi vseeno obračuna tako v rednem obračunu kot v rednem obračunu z oprostitvijo prispevkov 16% dohodnino. za primerjavo, prejšnji mesec je bila za isto plačo 17,92%. vse imam nastavljeno točno po navodilih iz dne 12.4.2020, kar pač gre, ker določenih stvari ni možno izbrati na hostu. kako naprej???
se nagibam k temu, da vse naredim na enem obračunu (rednem) - z nadgradnjo 16.4.2020 bi moralo pravilno formirati rek1, tudi za več vrst dohodka kajne?
hvala za pomoč.
# bstrasek
torek, 14. april 2020 @ 12:22
Ali prav razumem najnovejša navodila, da ni potrebno imeti dveh ločenih vrst dokumentov za obračun plače oz. nadomestil pred in med epidemijo?
# rotarma
torek, 14. april 2020 @ 20:31
Zadnja verzija Pa 19.11
Plačilni nalogi niso vsi OK.
PN za PIZ ok
PN za neto plače OK
PN ostale prispevke in dohodnino napačni

Ne ugotovim kaj je narobe, od kje vzame zneske od katerih izračuna prispevke...
# nanos
torek, 14. april 2020 @ 21:08
Kot ugotavlja predhodnik. Zneske jemlje na plačilnih nalogih jemlje samo od dela pred epidemijo.

Smo nadgradili na 10.0.1911, vse, res VSE, naredili kot v navodilih (preveril podpornik) in plačo sicer obračuna super, ko pa izdelaš plačilne naloge, v primeru dela v času epidemije obračuna vse prispevke, plačilne naloge pa formira samo za delo pred epidemijo. torej kljub nastavitvi RP (PIZ so samo obračunani), to kar posploši za vse prispevke od vrste dela RPE. Torej tudi za ZZ, STV, ZAP, POŠK. ter celo za DOHODNINO jih od RPE samo obračuna in jih naj ne bi plačali.
Plače res lahko obračunamo in nakažemo, plačilni nalogi za prispevke so pa napačni, absolutno prenizki.

brez zamere, ampak hvala za BULSHIT nadgradnjo. Plače sem si prej že sama nastvaila in obračunalo mi jih je z mojimi nastavitvami pravilno. Samo še REKi so bili problem. Tudi plačilne naloge je ok naredilo. In potem na srečo le v 1 bazi naredim nadgradnjo in...
PROSIM PROSIM PROSIM PROSIM za ureditev opisane težave ali vsaj info do kdaj bo urejeno.
# rotarma
torek, 14. april 2020 @ 21:27
Hvala nanos za pomoč :)) Skupaj z mojo napako sem ugotovila kako priti do pravilnih PN - skoraj.

Pri vrstah zaslužkov za čas pandemije je treba odstraniti kljukico pri "Plača v času pandemije", na desni, pa so PN načeloma ok. Teba je popraviti samo PN za PIZ od minulega dela za čas pandemije.

# tinaberden
torek, 14. april 2020 @ 21:30
@rotarma javim vezano na plačilne naloge, sepa dela ok. BULSHIT pripombe @nanos ne koristijo nikomur. Urejamo in ja nihče ni popoln, se trudimo po najboljših močeh.lpTina
# nanos
torek, 14. april 2020 @ 21:36
Takole bom rekla. Po 13 urah mučenja z obračuni v X bazah, začasnem veselju nad nadgradnjo, ti dejansko pade vse dol ko ugotoviš da stvari ne funkcionirajo kot bi morale. Če sem napako ugotovila v 5 min po nadgradnji, bi jo lahko tudi vi. Ali pa vsaj dali obvestilo da to še ne deluje, če ste za to vedeli. Verjamem da ste pod pritiskom, mi tudi. Takšnim kot se nikoli, pa je šele prvi mesec za takšne obračune. Upam da bo kritika imela pozitivni efekt. Glede na to koliko ljudi je na moje priporočilo pristalo na Pantheonu in se zdaj znašajo nad mano, si lahko dovolim bulshit komentar prvič v 15 letih.
Lep pozdrav.
# tinaberden
sreda, 15. april 2020 @ 01:07
Zdravo, popravki kreiranja virmanov so odpravljeni v exe. Na ftp://ftp.datalab.si/upgrade/si/release/dlPantheon_SQL_SI_SI_1001911.7z je popravek, po namestitvi novega exe ponovno kreirate virmane.lpTina
# tinaberden
sreda, 15. april 2020 @ 01:09
Še odgovor na zgornja vprašanja, lahko oz ideja rešitve je, da naredite obračun z vsemi ukrepi v enem obračunu - npr P00, z dodatnimi nastavitvami - to je vrste zaslužkov, vrste dela, osnovne so na voljo za prenos iz spleta.lpTina
# rotarma
sreda, 15. april 2020 @ 07:47
Popravek za plačilne naloge deluje! Hvala!
# nanos
sreda, 15. april 2020 @ 07:50
Super, hvala za popravek!
# tinaberden
sreda, 15. april 2020 @ 08:50
Ni še vse ok :(, vezano na krizni dodatek, če se uporablja KRD ne naredi ok virmana,če imam novo VZ, ki ima identične nastavitve pa dela bp. Če ste imeli že prej pripravljen obračun dela bp, javim tu ko izvem kaj več, torej v kombinacijah ni bilo še obračuna + KRD ne dela ok, ni bilo še obračuna+KRD ne dela ok, obračun in XXX vrsta zaslužka dela.lpTina
# tinaberden
sreda, 15. april 2020 @ 08:51
Če je bil obračun že narejen s KRD dela tudi bp.
# tinaberden
sreda, 15. april 2020 @ 09:43
Ok kaže da sem v navalu sporočil naredila čudne testne primere, pazite res da naredite ponovno obračun ko imate nov exe, ali lahko mi morda kdo javi ali vam dela krizni dodatek bp. Smo sprobali še v praksi pa bi moralo biti ok. Opazila sem, da kljub navodilom- en obračun torej zaslužke za REK1001, 1002,1004 je v enem obračunu. Krizni dodatek je predviden da ga naredite na obstoječih 1190 neobdavčenem delu. lpTina
# rotarma
sreda, 15. april 2020 @ 09:51
Zadnjih dveh stavkov od Tine sicer ne razumem.... ampak

Krizni dodatek mi naredi OK.

Obračun plač je bil prvič pripravljen včeraj v bazi na hostu pred nadgradnjo. Nadgradnja je bila narejena ponoči, zjutraj pa sem zamnjala še exe pri sebi, za vsak slučaj.

S ponovnim zagonom obračuna po nadgradnji je bilo vse ok.
# tinaberden
sreda, 15. april 2020 @ 09:58
Ok hvala za povratno, vprašanje je bilo ali ste tudi krizni dodatek dodajali v P00?lpT
# rotarma
sreda, 15. april 2020 @ 10:12
Ja, do sedaj sem vse vrste zaslužkov in krizni dodatek dodajala v P00. Od čakanja na delo, do dela od doma, delo v službi. Tudi delovno uspešnost sem delila na čas do 12.3. in od 13.3.
Računam do bodo REK obrazci iz enega obračuna ustrezni. Danes sem že dobila 3 REKe iz enega P00, nisem pa preverjala če so OK. To še pride na vrsto kasneje.
# nanos
sreda, 15. april 2020 @ 10:13
ja, jaz sem vse naredila v P00 in dodala KRD z čarovnikom in deluje brez težav, pravilno izračuna. hvala. lp Maja
# tinaberden
sreda, 15. april 2020 @ 10:36
Ja zadnje moje pojasnilo je bilo da Krizni dodatek ni predviden da bi naredil 1190 REK1 iz P00, ampak predvideva da vse neobdavčene dohodke izplačujete na npr P95, ne skupaj. Bom vzela tole v zakup in pogledala ali lahko še to dodamo.lpTina
# rotarma
sreda, 15. april 2020 @ 10:55
To bi bilo super!
# tinaberden
sreda, 15. april 2020 @ 11:26
Zdravo, če komu pride prav, vprašanja, ki se pojavljajo so tudi nadomestilo za uporabo lastnih sredstev. Ta del ni novost, je tudi zato nismo vključevali v navodila in ne ne kreira Pa samostojno tudi za ta del svojega REKa iz istega obračuna.

Za nadomestilo poročamo ali:
REK1 1111 Nadomestilo za uporabo lastnih sredstev pri delu na domu
REK1 1110 Nadomestilo za uporabo lastnega orodja, naprav in predmetov

Torej nova vrsta obračuna, v vrsti zaslužka pa je vrsta dohodka 1109.

lpTina
# natin
sreda, 15. april 2020 @ 12:35
Kaj narediti v primeru bolniške do 30 dni, nege, spremstva? Odpreti nove vrste zaslužkov in odpreti novo vrsto dela podobno BR samo brez PIZ prispevkov?
# natin
sreda, 15. april 2020 @ 12:37
Dodajam k zgornjem vprašanju, da so te bolniške vse v času pandemije od 13.3.2020-31.3.2020 in od njih imamo oprostitev prispevkov.
# sebastijan
sreda, 15. april 2020 @ 15:05
Nove vrste zaslužkov je potrebno narediti.
# tinaberden
sreda, 15. april 2020 @ 19:12
Pozdravljeni, ZZZS je vezano na zgornja vaša vprašanja odgovoril s pojasnilom, citiram:

"Posebej opozarjamo na posebnost glede izvajanja 33. člena ZIUZEOP, ki je uvedel oprostitev plačila vseh prispevkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje (PIZ) za vse delavce pri delodajalcih v zasebnem sektorju. Prosimo vas, da upoštevate, da oprostitev prispevkov za PIZ ne velja v času odsotnosti zaradi bolniškega staleža, za katerega delodajalec dobi povrnjeno nadomestilo plače s strani ZZZS, to pa je v naslednjih primerih:
• od prvega dne odsotnosti npr. zaradi nege, izolacije, spremstva (navadni zahtevek za refundacijo preko SPOT, vmesnika ali v papirni obliki),
• od 31 delovnega dne odsotnosti dalje v ostalih primerih (navadni zahtevek za refundacijo preko SPOT, vmesnika ali v papirni obliki),
• od prvega dne odsotnosti od 11. 4. 2020 do predvidoma 31. 5. 2020 v skladu s 56. člena ZIUZEOP zaradi nezmožnosti za delo zaradi bolezni, poškodbe izven dela, poškodba po tretji osebi izven dela, poškodba pri delu, poklicne bolezni, ki ga je pred ZIUZEOP moral do 30. delovnega dne izplačati v svoje breme delodajalec (novi COVID-19 zahtevek na spletni strani ZZZS)."

Upam, da tole malo razjasni dilemo katere bolniške odstotnosti sodijo v ukrep olajšave.lpTina
# bstrasek
četrtek, 16. april 2020 @ 02:36
Imam še dve vprašanji:

1. Kaj imam narobe nastavljeno, če mi plačilnih nalogov sploh ne kreira? Pred nadgradnjami in popravki je delalo normalno. Sedaj jih pa ne kreira in tudi ne javi nobene napake.

2. Moram glede vrste zaslužka "RDI - razlika do minimalne osnove", za katero prav tako velja oprostitev plačila prispevkov, nastaviti kaj posebnega, da bo ta oprostitev veljala?
# nanos
četrtek, 16. april 2020 @ 08:50
tudi meni v eni bazi ne kreira plačilnih nalogov. je pa obračunana plača brez kakršnihkoli uveljavljanj oprostitev prispevkov (čakanje, delo v epidemiji). nenavadno je, da imam vse baze enako nadgrajeno, v eni mi je plačilne naloge naredilo, v drugi bazi ne. nastavitve so enake. SEPA pa deluje v obeh. ?
# color2017
četrtek, 16. april 2020 @ 09:49
Kako pa je za nas , ki smo REK že oddali in vse plačali?
# tinaberden
četrtek, 16. april 2020 @ 10:21
-Tisti ki ste oddajli REKe pred spremembo je bilo pojasnilo od FURSa da naj bi poročanje morali ponovit, počakajmo kaj javi FURS.
-Plačilni nalogi je nov exe, sepa da dela. Pazite da ponovno poženete v novem exe obračun pred kreiranjem nalogov.
-razlika do min osnove ni avtomatike, bomo dodali tud to v avtomatsko razbijanje
Vse spremembe mislim da bodo lahko vključene v hitre nadgradnje, danes bo dodalan s kontrolo čarovnik za krizni dodatek - kaj vse upošteva kot kontrolo ur, pa da iz bruta višine odbije tudi tip vz E. Plan je čarovnik dodelav REKa kar že vemo - obračuni, ki so ločeni oz v prihodnjih dveh mesecih če bo v obrčaunu npr samo čakanje trenutno naredi ničelni REK, knjiženje prispevkov - za čakanje in vz v času pandemije, izvoz za krizni dodatek - da bo tudi ta del lahko v enem obračunu torej P00.... Ko bomo lahko testirali oddajo v edavkih bo gotovo vsaj še ena dodatna hitra nadgradnja. Obveščali vas bomo sproti. lpTina

# bstrasek
četrtek, 16. april 2020 @ 12:01
@tinaberden: očitno nočno delo tudi tehnologiji ni povšeči, sedaj sem še enkrat poskusila s plačilnimi nalogi in so kreirani.


Še eno vprašanje, če morda veste: zaposlenemu obračunavamo neplačano odsotnost (NED) za polovično število delovnih ur. Kako je z obračunom neplačane odsotnosti v času epidemije?
# bstrasek
petek, 17. april 2020 @ 13:35
@tinaberden kako kaže z avtomatiko za razliko do minimalne osnove? Je že na voljo?
# rotarma
sobota, 18. april 2020 @ 23:12
Kako je s knjiženjem plač?
I. bruto knjiži OK.
Prispevkov NA plačo, od vseh vrst zaslužkov v času pandemije pa sploh ne knjiži, čeprav so konti nastavljeni v Šifrantu vrst dela.
Je še kakšna dodatna nastavitev? Kljukica?
# rotarma
sobota, 18. april 2020 @ 23:52
Zdaj vidim da je Tina o knjiženju že pisala zgoraj... da še ne dela.

Napiši komentar

Prosimo registrirajte se in nato napišite komentar!

Add Content...